Thursday, October 7, 2010

Planning

Smlm mama and my kazenssss duk bz pasal wedding anak dieorg...
Insyaallah dlm bulan 4 thn depan...
Majlis sebelah perempuan maybe buat 2 kali..
aku tak taw sgt sbb time tue aku dok focus ngann makanan aku~ lapar naw huh!~
Yang aku dengar Majlis die satu bwat kat Hotel and lagi satu buat kat umah aku...
wahhh meriah ler umah nanti...
dah lama tak buat kenduri kahwin kat umah...
maklumler dah anak2 mamaku smua muda2 lagi!!...muda ker? wink!!!~
dalam duk sembang2...
aku terdengar mak aku cakap ...


Mama: Aku nanti klu buat majlis... aku nak jemput tetamu VVIP aku....sobseksobsek

Aku: (sape yg nak kahwin nie...??? aku pown tanye ler dgn blurnye)
Mama...sapa yg nak kahwin nie?

Mama: Ja ler...ke Nat ker...!! (wah terkedu jap!!!)

Aku: (geleng-gelengkan kepala!!!!) Huish lambat lagi!~

Mama: Nak tunggu mama & ayah takde ke baru nak kahwin???

Aku: erkk!!! Aku just diam...sbb tak ske jawapan tue
( nanti dah sampai seru aku kahwin gak!~)


Anyway aku pernah borak ngan Arif ttg nie...
tapi aku kias2 skit...
takut dia MARAH~ :P

Aku : Baby, umur ayah u brape?

Arif: Ayah i dah tua umur die 55 tahun nie...

Aku: huh! Muda lagi laaa~ Ayah i dah 71 tahun nie!~

Arif: Owh!

Aku: B, Umur mak u brape?

Arif:

Aku:Owh! Mak i 58! tahun nie!~

Arif: Knape Bee tanye?

Aku: Saje je...nak kira!

Arif: Kira ape?

Aku: Kira ...berape thn kita nak kawin!

Arif: Asal lak?

Aku: Yelah...u takkan nak tengok i kawen tanpa parents i? (sobsob sedih!) :'(
I kira2 maybe kita kawin 5 thn lagi...!!
U abis study lagi setahun...
2 thn kerja pastu nak kumpul dwit beli umah lagi setahun...
Pastue setahun tue baru u ready nak masuk meminang & kahwin~
U taw tak umur parents i time tue brape??? 76 and 63!

Arif: B, dun worry bout rumah k....i ada simpanan cukup tuk beli rumah...

Aku: *wink2 terharu!!!


ok! aku tersalah eja engagement! malas nak buat table baru~ abaikan~

Table 1: Planning aku with Arif rosikin!!! tak salahkan klu nak plan!!! :P

Nampak tak angka berwarna Merah tue??? by the time my age was 30!!!huahuahuahua!!!
dah Tua naw lah aku time tue

Act, aku boleh je nak kahwin lambat... tapi mak aku sebelum nie pernah pesan kat aku
klu boleh sebelum die tutup mata rapat...die nak tgk anak2 die semua dah kahwin!
dah Happy ngann family masing2~ dah ada org jaga...senang skit hati mama klu mama pergi dah!!! (sobsob!!! sedih kowt!!!)


No comments:

Post a Comment